Tuesday, January 4, 2011

Pengalaman pertama

sedikit jeles dengan kawan2.... hari ni di fb semua bercerita tentang perasaan masing2 di hari pertama di tempat praktikal.... teringin nak ikut sama berkongsi pengalaman dengan mereka... tapi mungkin belum tiba masanya lagi... walau apa pun sentiasa mendoakan yg terbaik untuk sahabat2... insyaAllah, masa ku akan tiba jua... walaupun agak lambat... ya, harus kata apa lagi...

dan seharusnya....
pengalaman aku mungkin lagi teruk atau baik dari mereka... aku tak tahu... aku sendiri tak dapat nak baca masa depan aku di rantau orang....

sedikit mahu bercerita tentang teman serumah.... pagi2 sudah bangun awal... bersiap ke tempat kerja masing2... cuma aku yang malas mahu bangun... tapi... aku bukan kawan yang kejam... bila terjaga dari tidur terus capai handfon dan wish gud luck utk hari pertama mereka...

Ya, aku bersendirian di rumah... sebab aku masih menunggu bulan 3... lambatnya... bosannye...
Dan aku terus setia menanti sahabat2 pulang ke rumah...

Tepat jam 6.45, cik izni sampai rumah... masuk rumah dah dapat lihat muka tension (menangis mungkin juga boleh dikatakan)... harus menangis kalau kat tempat kerja kena masuk kelas untuk belajar kembali apa yang dah belajar.... (investment)... Dan kata izni, masa kelas investment ni hanya ingat muka lecturer kami, Doc Azian... High Risk, High Return bagai.... (owch, betul la aku belajar utk exam je)... rasanya kalau tanya balik sekarang apa yang aku belajar, apa sangat yang aku ingat... Hmmm....

tak lama kemudian, nani & ainul menyusul... muka 2 org teman ni tak la tension sangat... harus la kalau sampai boleh tidur bagai kat ofis... hari pertama tak ada kerja, kata diorang... nani memang la antara yang paling bahagia sebab dapat bidang yang dia suka... wasiat....

Izzah paling lewat sampai rumah sbb paling jauh... sampai je kat depan pintu rumah terus kata.... "orang dapat bahagian akaun... internasional lak tu..."
kalau aku kat tempat izzah, aku akan menangis sampai minggu depan... sebab aku sangat benci akaun.... masa amik akaun dulu dengan en wahab, aku memang nekad akan fail sbb aku antara yg paling awal keluar dr dewan exam & paling banyak termenung & langsung tak tekan kalkulator... tapi mungkin en wahab tak sekejam yg aku sangka... aku lulus walaupun bukan dengan jayanya.... em, kalau praktikal nanti aku dapat bahagian akaun, aku tak akan teragak2 utk merayu untuk ditukarkan ke bhgn lain... sungguh tak sanggup...

kisah yana lagi tragis... praktikal di YPEIM... tapi dapat bahagian undang-undang... kalau yang ini aku akan menangis sampai bulan depan... siap kena baca & kaji undang2 lama lagi... owch, memang tak sanggup... mau nye pengsan... tak bangun2 dah.. 

dan tadi
masing2 buka buku akaun & investment... refresh balik apa yang pernah belajar... 

dan sekarang tepat 11.39 pm.. mereka berempat sudah masuk tidur.. tinggal aku bersendirian lagi... hmm....
harapnya esok diorang dah tak tension... mungkin hari pertama... agak susah nak biasakan dengan suasana baru...

terfikir... aku nanti macm mana la.............

No comments:

Post a Comment