Tuesday, January 4, 2011

bermula untuk skema...

terasa agak susah nak melelapkan mata malam ini...
jam dah pukul 2.11 am... tapi mata langsung tak rasa ingin terlelap... cuma kepala agak sakit....

hari ni hari baru dalam hidup aku... bila aku dah buang jauh2 kisah hidup lama aku....
2hb january 2011 bermula saat jatuhnya aku sampai aku lupa aku diuji oleh Dia...
sampai aku lupa di mana aku harus mengadu saat aku kesakitan....
lemahnya iman hamba-Mu ini Ya Allah.... baru diuji sebegitu kecil, terus rebah tanpa beri peluang pada diri untuk bangun semula....

Ya, aku bangun... tapi bangunnya aku kali ini bukan sebagai aku yang dulu... aku dah tak boleh berbicara dengan riang seperti di blog aku yang lama... aku dah tak boleh ikhlaskan senyum aku....

Pasti syaitan sedang bergembira... bertepuk tangan dengan kejahilan aku ini...  seharusnya aku sedar....

aku yang baru... adalah seorang yang skema... (mungkin... sbb bahasa aku yang dlm ini dgn blog lama sangat berbeza)... entah la, kalau dulu aku benci sesuatu yang skema dlm hidup aku.... tapi sekarang aku akan buat sesuatu yg aku tak suka... kan Allah ada kata tak semua yang kita suka adalah yang terbaik utk kita... mungkin yg kita tak suka ini lah sbnrnya yang terbaik utk kita...

aku rasa... tahun baru kali ini adalah sesuatu yang sangat aneh dlm hidup aku...

terbaca status fb seorg sahabat... tersenyum sendiri.... 
"Apa la pakai ayat skema"
"Sebab dah jadi budak skema"
"Ada ke budak skema"
Senyum. "Ikut skema Allah dan Rasul"
"InsyaAllah" 
...

No comments:

Post a Comment